دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

زبان های برنامه نویسی طراحی اپ

اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ

زبان های برنامه نویسی طراحی اپ

۱۸ بازديد

چندین زبان برنامه نویسی برای انتخاب وجود دارد . یکی از ساده ترین راه ها انتخاب محبوب ترین زبان توسعه برنامه تلفن همراه براساس نطرسنجی ها ، پایتون محبوب ترین زبان برنامه نویسی در سال ۲۰۱۹ است .

 
 

BuildFire.js

زبان برنامه نویسی BuildFire.js از BuildFire SDK و Javascript استفاده می کند تا به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به سرعت با استفاده از باطن BuildFire برنامه های موبایل را بسازند . با وجود افزونه های برنامه تلفن همراه که در حال حاضر ۷۰ درصد BuildFire یا بیشتر از موارد رایج استفاده در مشاغل را پوشش می دهند ، توسعه دهندگان فقط باید به جای اینکه همه چیز را از ابتدا بسازند ، ویژگی های خاصی ایجاد کنند که منحصر به فرد مشتری باشد .

زبان برنامه نویسی BuildFire.js ساخته شده است تا یک معماری انعطاف پذیر را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا بتوانند از هر چارچوبی Javascript که از آنها دوست دارند از جمله :  jQuery ، Angular ، React ، Underscore و موارد دیگر استفاده کنند .

ویژگی های اصلی :

۱- یادگیری آسان و کار با چارچوب های موجود شما در حال حاضر استفاده می کنید

۲- بسیار مقیاس پذیر است

۳- مدت زمان توسعه را ۴۰٪ یا بیشتر کاهش می دهد

 
زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون

زبان برنامه نویسی Python یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که به طور گسترده در توسعه وب ، توسعه برنامه ها ، تجزیه و تحلیل و محاسبه داده های علمی و عددی ، ایجاد رابط کاربری گرافیکی رومیزی و برای توسعه نرم افزار کاربرد دارد . زبان برنامه نویسی موبایل پایتون برای این واقعیت که در زندگی واقعی کاربردهای مختلفی دارد ، زبان آموزترین برنامه نویسی در سطح جهان است .

فلسفه اصلی زبان پایتون عبارت است از :

زیبایی بهتر از زشت است – صریح بهتر از ضمنی است – ساده بهتر از پیچیده است – پیچیده بهتر از پیچیده است 

پایتون یک زبان سطح بالا و قدرتمند است که می تواند برای ایجاد برنامه های اندرویدی و دسکتاپ از آن استفاده کرد . فقط برای اینکه تذکر دهید که این زبان چقدر قدرتمند است ، Dropbox با زبان برنامه نویسی پایتون ایجاد شده است .

اگر این به اندازه کافی دلگرم کننده نباشد ، در اینجا لیستی از برخی برنامه ها و وب سایت های دیگر ایجاد شده در پایتون وجود دارد :

Instagram – Reddit – Spotify – YouTube

ویژگی های اصلی :

زبان شی گرا – آسان برای یادگیری – زبان تعاملی – خواندن آسان – مقیاس پذیر – برنامه های GUI را پشتیبانی می کند – در ویندوز ، مک ، یونیکس و لینوکس اجرا می شود

جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا پرکاربردترین زبان طراحی اپلیکیشن است . طبق بررسی ها و نظرسنجی های صورت گرفته زبان برنامه نویسی جاوا جستجوگرترین زبان در سراسر جهان در Google در سال جاری بوده است . جاوا با سهم ۲۳٫۴٪ در جایگاه شماره یک قرار دارد و پایتون با ۱۳٫۷٪ سهم در جایگاه دوم قرار دارد . تفاوت بین مقام اول و دوم نشان می دهد که محبوبیت جاوا در بین توسعه دهندگان چگونه است .

سیستم عامل Android به زبان جاوا نوشته شده است ، بنابراین اگر Java را یاد بگیرید ، قادر خواهید بود انواع برنامه های اندرویدی را ایجاد کنید و این شما را در صندلی رانندگی قرار می دهد زیرا شما بر آینده فناوری طراحی اپلیکیشن کنترل خواهید کرد .

جاوا مناسب ترین زبان توسعه برنامه تلفن همراه است زیرا بر روی تمام سیستم عامل ها از جمله معروف ترین آن یعنی Android اجرا می شود .

جاوا در توسعه موارد زیر استفاده می شود :

برنامه های Android – برنامه های سرور – برنامه های وب – فضای تعبیه شده – فناوری داده های بزرگ – برنامه های علمی  وب سایت ها – بازی ها

ویژگی های اصلی :

زبان شی محور – روی همه سیستم عامل ها اجرا می شود – از API هایی که ادغام را یک تکه کیک می کنند پشتیبانی می کند – آسان برای یادگیری و خواندن – صدها کتابخانه منبع باز در دسترس است  دریافت کمک تخصصی از مجامع Android آسان است – IDE های قدرتمند کد نویسی را آسان و بدون خطا می کنند.

PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی متن باز توسط سمت سرور است . این نرم افزار توسط Zend Technologies در سال ۱۹۹۵ طراحی شده است . این زبان برنامه نویسی در اصل برای وب سایت ها ایجاد شده است ، اما امروزه برای توسعه اهداف عمومی مورد استفاده قرار می گیرد .

علاوه بر اسکریپت نویسی سمت سرور ، از آن برای برنامه نویسی خط فرمان و برنامه های رمزگذاری استفاده می شود .

PHP در درجه اول یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد وب سایت های پویا استفاده می شود ، اما می توانید برنامه های اندرویدی و iOS را در PHP ایجاد کنید .

PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی است که توسط Jobs Tractor گزارش شده است. جاوا دومین زبان برنامه نویسی محبوب است .

تصور کنید اگر پی اچ پی را یاد بگیرید ، می توانید وب سایت های پویا ، برنامه های وب و انواع برنامه های تلفن همراه را ایجاد کنید . این تنها زبان برنامه نویسی است که بیشترین استفاده در آن وجود دارد که ۷۸٫۶٪ برنامه نویسان پشتیبانی و استفاده می کنند .

کاربردهای زبان PHP :

وب سایت های تجارت الکترونیکی – ایجاد رابط کاربری گرافیکی – ابزارهای مدیریت پروژه کد – پردازش تصویر – توسعه برنامه تلفن همراه – سیستم های مدیریت محتوا مانند WordPress و Drupal – ایجاد وب سایت های پویا – توسعه افزونه وردپرس

ویژگی های اصلی :

متن باز – از رویه و شی گرا استفاده می کند – آسان برای یادگیری – برنامه ها و کاربردهای بی شمار  سازگاری سرور – ادغام بانک اطلاعاتی آسان

چگونه برنامه نویس شویم؟ (راهنمای گام به گام)

یادگیری برنامه نویسی به هیچ‌وجه کار آسانی نیست. با این حال، اگر آن را با سایر مهارت‌ها و مسیرهای شغلی مقایسه کنیم، برنامه نویس شدن شاید انتخاب بهتری باشد. ماهیت کار برنامه نویسی بسیار هیجان انگیز است و یک برنامه نویس هر روز با چالش‌های جدیدی روبرو است که برای رفعشان نیاز به دانش بیشتر دارد.

همچنین، برنامه نویسان در دنیای دیجیتال امروزی این فرصت را دارند تا برای خودشان کار کنند، در هر ساعتی که دوست دارند کار کنند و یا حتی، از خانه و به صورت دورکاری پروژه‌هایشان را پیش ببرند.

همانطور که می‌بینید دلایل مختلف و منطقی وجود دارد که یک فرد بخواهد برنامه نویسی یاد بگیرد. در ادامه سعی می‌کنیم تا آنچه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس باید بدانید را با جزئیات برایتان توضیح دهیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.