جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

ترافیک سایت چیست ؟

اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ

ترافیک سایت چیست ؟

۶۱ بازديد
ترافیک سایت چیست ؟
به تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند ترافیک سایت گفته می شود. در سال های ابتدایی ظهور دیجیتال مارکتینگ ، میزان ترافیک سایت را به عنوان شاخصی برای اندازه گیری موفقیت سایت در نظر می گرفتند.
اما امروزه با اینکه هنوز ترافیک سایت از اهمیت زیادی برخوردار است از شاخص دیگری به نام کیفیت ترافیک سایت استفاده می کنند.
داشتن یک سایت با ترافیک بالا بسیار خوب و عالی است در صورتی که این ترافیک باعث افزایش مشتری و فروش شود. در غیر این صورت این ترافیک مانند ترافیک شهر های بزرگ مانند تهران برای شما هزینه هایی را در بر دارد و ممکن است حتی در آینده شما را با زیان ها و ضرر هایی روبرو کند.
ترافیک سایت
اولین گام برای اینکه بتوانید به دنیای حرفه ای راه یابید آشنایی با ترافیک سایت است.
ترافیک سایت
ترافیک سایت چیست ؟
به تعداد افرادی که از سئو و سایت شما بازدید می کنند ترافیک سایت گفته می شود. در سال های ابتدایی ظهور دیجیتال مارکتینگ، میزان ترافیک سایت را به عنوان شاخصی برای اندازه گیری موفقیت سایت در نظر می گرفتند.
اما امروزه با اینکه هنوز ترافیک سایت از اهمیت زیادی برخوردار است از شاخص دیگری به نام کیفیت ترافیک سایت استفاده می کنند.
داشتن یک سایت با ترافیک بالا بسیار خوب و عالی است در صورتی که این ترافیک باعث افزایش مشتری و فروش شود. در غیر این صورت این ترافیک مانند ترافیک شهر های بزرگ مانند تهران برای شما هزینه هایی را در بر دارد و ممکن است حتی در آینده شما را با زیان ها و ضرر هایی روبرو کند.
چطورمی توانید کیفیت ترافیک سایت تان را اندازه بگیرید؟
با توجه به سه شاخص زیر شما می توانید به آسانی حدس بزنید که آیا ترافیک سایت شما یک ترافیک با کیفیت و عالی است یا فقط صرفا محل گذر کاربران بی هدف است.
 چه مدت زمانی را کاربران در سایت شما مانده‌اند؟
یکی از فاکتورهای مهم سئو مدت زمانی است که کاربر در سایت شما می ماند. مدت زمانی که کاربران در هر صفحه هستند تصویری از رفتار کاربران در سایت را ارائه می کند.
چند درصد از کاربران خرید انجام داده‌اند؟
یکی از مواردی که برای فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد تعداد زیاد بازدید کنندگان آنها می باشد، اما بازدیدی اهمیت دارد که منجر به فروش شود، هنگامی که درصدی از بازدیدهای سایت به خرید ختم شود یعنی کاربر هدف وارد سایت شده است.
نرخ تبدیل سایت شما چقدر است؟ هدف شما از راه‌اندازی سایت چیست؟
تعداد کسانی که کاری که هدف شماست مانند خرید کتاب یا شرکت در دوره آموزشی را انجام داده‌اند، به نسبت کل بازدید گنندگان سایت بعنوان نرخ پرش می‌شناسند.
نرخ تبدیل یعنی اینکه به ازای هر ۱۰۰ تا بازدید که یک محصول گرفته است، فقط یک محصول فروخته شده است. این یعنی نرخ تبدیل یک درصد است. نرخ تبدیل کلی سایت هم به همین روش برای محصولات تمام سایت محاسبه می‌شود.
چرا آمار سایت شما کم شده است و سایت شما بازدید ندارد؟
اگر سایت شما بازدید کافی را ندارد، در درجه اول باید علت آن را شناسایی کنید. دلیل های بسیاری برای کاهش بازدید سایت شما وجود دارد. طبیعی است که سایت شما در شروع کار و در مراحل اولیه بازدید چندانی نداشته باشد. شناخت دلیل های کاهش بازدید باعث می شود مجددا در مسیر رشد و شکوفایی قرار بگیرید.
دلایل کاهش بازدید سایت
۱٫ سایت شما بدرستی در موبایل نمایش داده نمی‌شود.
ظهور تلفن های هوشمند تغییر بسیاری در نحوه گرد آوری اطلاعات و جستجو در اینترنت در دنیای امروزه به وجود آورده است. کاربران بیشتر از هر دستگاهی از تلفن همراه خود استفاده می کنند و به جستجو در اینترنت می پردازند و اگر در این راه به سایت شما برسند، در صورتی که سایت شما به درستی طراحی نشده باشد و دارای محتوای به هم  ریخته باشد آنها علاقه ای به سایت شما نشان نمی دهند و سایت شما را ترک می کنند.
سایت های واکنش گرا از سایت های دوست داشتنی هستند که کاربران را به خود جذب می کنند و باعث می شود در سایت شما باقی بمانند گوگل هم این سایت ها را تائید می کند و بیشتر آن ها را پیشنهاد می کند.
۲٫ از پیشرفت تکنولوژی مرتبط با محصولات و یا خدمات سایت خود جا مانده‌اید؟
جا ماندن از کاروان پیشرفت و تغییرات باعث از دست دادن طرفداران و مشتریان ثابت شما می شود و باعث می شود محصول یا خدمات شما مانند گذشته طرفدار نداشته باشد. شما باید با تغییر در حوزه های کاری خود و تغییر سلیقه مخاطب هماهنگ باشید.
با کمی خلاقیت و در نظر گرفتن سلیقه های روز، تحولی در راستای جذب مخاطب ایجاد کنید.
۳٫ آیا مشکلات ایندکس گریبان گیر سایت شما شده است؟
وجود صفحاتی با خطای ۴۰۴ و یا در دسترس نبودن بیش از حد هاست باعث می‌شود گوگل علاقه‌ خود را نسبت به سایت شما از دست بدهد و در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاهش می‌یابد.
خطای ۴۰۴ مربوط به آدرس‌های اشتباه و یا پاک شدن یکی از صفحات سایت است و بلافاصله باید با ایجاد آدرس و یا استفاده از ریدایرکت مشکل را حل کنید.
اما خطای هاست می تواند به دلایل زیر ایجاد شود:
منابع هاست شما نسبت به میزان بازدید سایت خیلی کم است. مثلا زمانی که بازدید به ۱۰۰ نفر در روز می رسد، هاست از کار می افتد و دیگر نمی تواند سرویس دهی کند. پس بهتر است از هاست قوی تری استفاده کنید.
مشکل دیگری که بیشتر در هاست های اشتراکی اتفاق می افتد محدودیت پهنای باند است. بعضی از هاست ها پهنای خیلی کمی دارند و در صورت بازدید زیاد و یا آپلود و دانلود بیش از مقدار مشخص شده، سرویس دهی را قطع می کنند.
ترافیک سایت
معرفی روش‌های جذب ترافیک سایت
حالا که به اندازه ای در مورد ترافیک سایت اطلاعات کسب کردید، بهتر است بدانید چطور می توان ترافیک سایت را افزایش داد.
طراحی یک استراتژی سئو خوب
هیچ ابزاری به اندازه سئو نمی تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد. برای بهره مندی از مزیت های سئو باید یک استراتژی عالی و منحصر به تجارت خود داشته باشید.
تولید محتواهای غیر استاندارد و زدن بک لینک های بی هدف فقط زمان شما را هدر می دهد. یکی از استراتژی های موثر که می توانید انجام دهید کار کردن بر روی کلمات کلیدی ضعیف و طولانی می باشد.
روی کلمات کلیدی ضعیف و طولانی کار کنید.
رقابت برسرکلمات کلیدی ضعیف و طولانی همیشه کمتر است و باعث می شود در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید. البته ناگفته نماند که کلمه کلیدی طولانی، منظور کلید واژه ای با حداکثر چهار کلمه مرتبط می باشد.
در واقع با این استراتژی می خواهیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که در مرحله ی اول باید روی نقاط قوت سایت خود کار کنید و به بهبود آن بپردازید و در مرحله ی دوم کم کم شروع به تقویت نقاط ضعف خود کنید.
از خودتان به عنوان یک مهمان نویس مهمان دعوت کنید.
نوشتن مطلب در وبلاگ دیگر، روشی است که باعث می شود بیشتر دیده شوید و برند شما بیشتر در ذهن مخاطب بماند. توجه کنید که در وبلاگ های مرتبط، از مطالب مرتبط با لینک کم و هدفمند استفاده کنید و از گذاشتن مطالب نامرتبط و استفاده بیش از حد از لینک خودداری کنید زیرا تاثیر منفی دارد.
از تکنیک وبلاگ نویسی مهمان معکوس استفاده کنید.
اگر می توانید و شرایط آن در سایت شما مهیا است می توانید از دیگران دعوت کنید تا به عنوان نویسنده مهمان در سایت شما مطلبی را منتشر کنند. این کار باعث می شود که هر نویسنده با تولید محتوای استاندارد و مناسب، و مطالب مرتبط خوانندگان زیادی را به سایت شما بکشاند و ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
در سایت های خود از لینک های Nofollow استفاده کنید.
در سایت های دیگران فقط برای خود بک لینک نزنید و گاهی اوقات در نوشته های خود به سایت های معتبر در حوزه فعالیت خودتان لینک Nofollow بدهید. با این کار شما می توانید به گوگل بگویید که ما با برند ها و شرکت های معتبر و بزرگ در ارتباط هستیم و برای خود اعتبار خریداری کنید.
کامنت‌گذاری در دیگر سایت‌ها را فراموش نکنید.
درسایت های دیگر نظرهای خود را ارسال کنید و در بحث ها شرکت کنید تا دیگران با شما آشنا بشوند و برندتان را ببینند از کامنت های هوشمندانه برای کنجکاو کردن کاربران استفاده کنید تا آنها به سمت سایت شما کشیده شوند.
در لینکدین، ویرگول و دیگر شبکه‌های اجتماعی محتوا منتشر کنید.
شبکه‌های اجتماعی خیلی فراتر از سرگرمی و یا هر هدف دیگری که دارند برای شما ارزش تولید می‌کنند. مثلا لینکدین در ابتدا برای ارتباط با افراد فعال در حوزه مشترک و کاریابی شکل گرفته بود اما امروزه انتشار مطلب در این سایت باعث می‌شود تا افراد متخصص زیادی آن را بخوانند و در صورتی که یک مقاله درجه یک و معتبر تولید کرده باشید، اعتبار زیادی دریافت خواهید کرد.
ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید.
در میان این همه روش جدید که درحوزه دیجیتال مارکتینک وجود دارد، روش های قدیمی را فراموش نکنید. یکی از روش های قدیمی دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ایمیلی می باشد. یکی از ابزارهای قدرتمندی که معمولا موفق عمل می کند.
مهم ترین مسئله در این روش این است که مواظب باشید مخاطب ر ا کلافه نکنید، بیش از اندازه ایمیل ارسال نکنید، آدرس ایمیل مرتبط را شناسایی و ایمیل را به مخاطب هدف بفرستید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.